aku ada cerita tentang melayu...

by profnotetree | 5:55 PM in |

Share

AKU ADA CERITA TENTANG MELAYU...



Salam Seantero Malaysia, Salam perpaduan membawa keharmonian..

Haku ada cerita tentang melayu...bukan cerita khayalan atau cerita mainan...ia sebuah cerita tentang perspepsi aku pada melayu....aku kaum melayu tetapi aku cuma ingin berkongsi sudut hebat tentang melayu sudut gelap melayu...setiap sudut yang boleh di ambil positif dan buang negatif...


haku ada cerita tentang melayu.... cerita tentang 5 perwiranya..perwira hebat kebanggaan Melaka..menjadi laksamana menjaga negara...kemana Sultan disitulah mereka...namun sayang seribu kali sayang..bila banyak berjasa banyak yang cemburu pula...Si Tuah dituduh derhaka..segala jasa dibuang  melata malah dihukum bunuh pula....Si Jebat merasa terhina, jasa 5 perwira di pandang sampah..lalu dia memberontak menHIJACK istana, larilah sultan bersama pengawal dan menteri2nya....Kini TUAH pula kembali..datang dengan penuh setia...datang untuk mengambil TITAH...Titah menhapuskan Jebat berdebah..
.

Lalu Jebat mati ditangan sahabat...malah dia dianggap penjahat...itulah padah derhaka tak bertempat...kerna sultan itu berdaulat...



Haku ada cerita tentang melayu...cerita hebat seorang lagenda...berjaya sehingga menakluk asia..mengarah boleh..berlakon pun boleh, berjuang atas nama bangsa..ingin membawa irama rentak kita..gaya kita...namun bila terlalu berjaya...ada pula manusia yang dengki...yang paling sedih yang dengki itu bangsa sendiri...inilah cerita seorang lagenda...hidup susah hingga meninggal dunia...namun itulah orang kita...bila mati barulah mereka ketahui..orang ini banyak berjasa rupanya...meletakkan nama bangsa di persada perfileman dunia...sayang dirimu wahai lagenda...bila mati baru kau merasa gelaran Tan Sri..bila hidup kau umpama tiada erti...

Haku ada cerita tentang melayu..namum kini otak aku tepu....cukuplah dulu..di hari lain kita ketemu...

1 comments:

  1. Anonymous on January 12, 2014 at 10:21 PM

    Aku suke! Aku suke! Negeri pertama kesultanan Melayu dah tak bersultan sekarang akhirnya...

     
Bookmark and Share

Followers


ShoutMix chat widget
Creative Commons License