5 syarikat Impian untuk mula bekerja

by profnotetree | 3:01 PM in |

Share

 5 SYARIKAT IMPIAN SAYA

Salam hari minggu..salam sejahtera supaya akal kita tak terus tepu...tajuk Entry Prof kali amat sesuai bagi semua sahabat dan follower yang masih mencari kerjaya di syarikat terbaik di Malaysia...

Bagi Prof syarikat yang Prof listdown ini bukanlah satu perkara wajib yang patut di catat dalam perjalanan kareer anda...tetapi ia adalah sebagai simbolik pemetaan impian didalam hidup sesetengah orang.... 

Dengan ini Prof ingin menyenaraikan 5 company idaman malaya...




Syarikat GLC ini berjaya membuka mata dunia tentang kehebatan anak melayu ini telah menjadi pilihan ramai graduan dan orang ramai memilihnya sebagai tempat yang terbaik untuk memulakan kerjaya...

Ditubuhkan pada 17 Ogos 1974 dan mempunyai hampir 30 cawangan di seluruh dunia serta tersenarai di dalam "FORTUNE Global 500® largest corporations in the world".  Petronas juga menjadi kebanggan kerana membuktikan sesuatu syarikat yang di terajui sekumpulan besar anak melayu ini mampu bersaing di dalam dunia koprat terutama dalam bidang petrolium dunia.

Apa yang hebat mengenai Petronas di kalangan rakyat malaysia adalah keupayaan membayar pekerja dengan gaji yang tinggi dan Petronas juga merupakan pembayar bonus yang tinggi di Malaysia kerana berjaya mengumpulkan margin keuntungan yang tinggi..

bagi yang berasa diri itu hebat dan mahu menjadi sebahagian dari keluarga besar PETRONAS..bolehlah mengunjungi laman web mereka..






Walaupun syarikat ini pernah diisytiharkan mengalami kerugian hampir 4 billion ringgit, namun Sime Darby tetap berdiri kukuh sebagai syarikat yang hebat di Malaysia...berada di tangga Ke 8 dunia sebagai Syarikat Plantation yang mempunyai financial yang kukuh telah menganjak imej Malaysia di mata dunia..

Sime Darby satu ketika dahulu telah bergabung bersama kumpulan Guthrie dan Golden Plantation yang merupakan dua seteru hebat Sime Darby didalam industri.  Pergabungan yang berlaku itu telah membawa kelebihan pada Sime Darby dan mereka terus berkembang tanpa menoleh belakang.  Sime Darby juga merupakan syarikat teratas di papan utama bursa saham Malaysia

Sime Darby  juga hebat melancarkan kempem sosial koprat mereka yang berjaya membantu banyak organisasi yang memerlukan dan ini sekaligus melonjakkan nama Sime Darby sebagai teraju hebat untuk pembangunan negara yang mampam.

dan dibwah adalah link untuk menjadi warga Sime Darby yang hebat





Syarikat yang menduduki tangga kedua di papan utama bursa saham Malaysia ini merupakan bank terbesar di Malaysia dan menjadi peneraju pembankkan moden di negara ini.  Malayan Banking Berhad atau Maybank telah ditubuhkan Khoo Tet Phuat pada 1960 kini telah mempunyai 450 cawangan di seluruh duni a dan hampir 3000 mesin ATM di sediakan bagi kemudhan pelanggan.

Maybank juga kini diterajui oleh anak melayu iaitu Dato Seri Abdul Wahid Omar, dan sekumpulan kumpulan pengarah yang majoritinye anak malaysia membuatkan kita bangga dengan pencapaian Syarikat Perbankan terbesar negara ini...

dan jika anda rasa ini adalah Syarikat impiam anda anda, pastikan anda mendaftar di bawah untuk memulakan kerjaya anda di sini..




Syarikat penerbangan rendah ini pernah membuat satu kejutan yang menjadi berita sensai di dada akhbar.  Selaku peneraju Syarikat tambah rendah Pertama Malaysia, Air Asia yang pada mulanya diterajui oleh DRB Hicom telah menjual keseluruhan saham Air Asia pada harga RM 1 kepada Tony Fernadez.

Tony Fernandez juga telah membuktikan bahawa strateginya untuk melihat Air Asia berkembang dan menhasilkan  keuntungan pertama kurang dari setahun selepas Tony mengambil alih Air Asia pada tahun 2001. Air Asia kini tidak lagi menoleh belakang dengan membuat keuntungan demi keuntungan dan kini dengan  menawarkan 400 destinasi di lebih 25 buah negara, Tony telah berjaya membawa Air Asia ke satu destinasi baru dalam menguasai angkasa dengan trademark burung besi berwarna merahnya.

Sejarah Tony dan Air Asia juga menjadi ilham kepada semua Usahawan berjaya untuk mengikuti semngat dan usahanya dalam membangunkan Air Asia dan Prof juga mengakui kagum dengan apa yang dilakukan oleh Dato Tony Fernandez.

bagi sesiapa yang merasakan Air Asia mampu memberikan platform kejayaan kepada pencarian kerjaya mereka silalah lawati laman di bawah




  Mungkin bunyinya kelakar..kerja gomen adalah salah satu perkata faberet masyarakat dulu yang dimulakn dengan dialek rakyat di perak..kerja di syarikat atau sektor suruhanjaya awam ini menjadi pilihan hampir semua golongan manusia di malaysia yang mencari pekerjaan...

setiap kali SPA (Suruhanjaya Pekerjaan Awam) mengadakan peperiksaan untuk menjadi pegawai di sektor awam pasti ribuan umat berpusu- pusu berkumpul di pusat temuduga yang diadakan.  bagi mereka keja gomen ini memberikan masa depan yang cerah kerana jarang pihak kerajaan membuang pekerjanya.  

Jawatan- jawatan seperti Pegawai Tadbir Diplomatik, Pegawai Kastam, dan Pegawai belia dan sukan andatara pilihan yang boleh di buat di laman web SPA yang menawarkan hampir 100 jawatan kekosongan di sektor awam.  Jika anda merasakan anda mahu keja dengan Gomen..silakn melawati laman web dibawah..


Senarai di atas hanya senarai syarikat yang berada dalam list ngetop Prof, ia tidaklah kena mengena dengan mempromote atau mencomdem mana-mana syarikat...bagi Prof mana jua syarikat yang anda berada , asalkan anda gembira dan selesa, itu merupakan tempat impian anda untuk terus mengembangkan kerjaya.  

Prof hanyalah insan yang merangkak di jalanan yang penuh onak dan cubaan...Prof juga masih mencari erti kerjaya impiam dalam diri Prof..semoga nurkilan ringkas ini dapat membantu anda membuat keputusan atau merancang masaa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang...(ewah macam bagi ceramah rasenya..)

akhir kata jumpa lagi di entry saya...SALAM SEANTERO MALAYSIA..

1 comments:

  1. Blogger on March 3, 2020 at 8:52 PM

    Did you hear there is a 12 word phrase you can speak to your man... that will trigger deep feelings of love and instinctual appeal to you deep within his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, worship and look after you with all his heart...

    ===> 12 Words Who Fuel A Man's Love Instinct

    This impulse is so hardwired into a man's brain that it will drive him to work harder than ever before to build your relationship stronger.

    Matter of fact, fueling this all-powerful impulse is absolutely essential to achieving the best ever relationship with your man that the moment you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll immediately notice him expose his heart and mind to you in such a way he's never expressed before and he'll see you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly understood him.

     
Bookmark and Share

Followers


ShoutMix chat widget
Creative Commons License