industri perdagangan manusia di malaysia

by profnotetree | 10:23 PM in |

Share




Brickfield Red House...!!!


Terkejut bukan dengan tajuk post kali ini...namun itulah realiti... negara yang meletakkan mereka sebgai negara islam yang sedang memacu kemajuan rupanya maju dari aspek yang kurang baik...mana silapnya proses urbanisasi yang berlandaskan panji-panji islam? perdagangan manusia ini lebih dekat dengan maksud hamba seks..mencacatkan pandangan mata prof dan kawan-kawan...

Pemerhatian kami ke briekfield pada hujung minggu sememangnya memberi pandangan serong dan pemandangan jijik kepada kami..melihat manusia berkumpul kerana dahagakan seks...jenama seks ekspress atau rumah merah sememangnya amat sinonim dengan briekfield...bagai tiada yang menhalang industri yang mendagangkan manusia ini berkembang umpama belon yang ditiup semakin besar namun tidak meletup pun...


Brickfiled Sex Slave.. Shop..!!!

Konsep satu malaysia juga dapat dilihat disini...manakan tidak..apabila aku sendiri melihat cina dan india..tak lupa melayu..menjadi sahabat berkongsi pelacur yang sama...masyarakat majmuk dapat dilihat disini dengan asyikan pelukan dan pujuk rayu si kotor ini...adakah si kotor ini harus dipersalahkan...atau si pelaggan yang menjadi faktor industri pekerjaan paling lama ini terus wujud?

Tak cukup dengan kehadiran si kotor ini di jalan haji taib dan lorong-lorong gelap lain di sekitar ibu kota..jalan thambypilai pula kini menjadi pusat bagi si arjuna yang dahagakan seks...lebih parah apabila kunjungan disini majoritinya melayu dan masih belasan tahun...golongan rempit juga gemar menjadikan briekfield sebagai destinasi untuk si pedang mencari sarungnya...

Manakan tidak dengan harga sebanyak RM 30 selama 15 minit langganan amatlah mampu bagi insan yang benar teranssang dengan amukan nafsu zina yang bergelora...mana silapnya?
mana pemamtauan?

Tidak mampukah pihak berkenaan mengambil inisetif membersihkan tempat-tempat sebegini? atau ada agenda yang lain yang aku tidak mengerti hingga kini...namun yang pasti briekfield terus mendapat jolokan mini hatyai..sebagai destinasi perdagangan manusia di kelompok pembangunan  kawasan KL Sentral...

Nak jadi kisah pulak...aku pernah dengar satu statement dari seorang pelacur...mereka mengatakan memang mereka kotor..tapi mereka tak semurah anak gadis di luar sana...anak gadis yang hanyut bersama pasangan mereka lebih murah kerana jika ingin menyentuh pelacur..mereka harus di bayar..namun jika anak gadis yang hanyut dengan harga sebuah cinta kononnya lebih murah dari harga seorang pelacur..

Mahkota diri tiada harga apa yang di jaga hancur atas nama cinta...benar juga kata seorang pelacur yang di anggap jijik ini namun masih ada harga yang ditetapka untuk mendekati mereka..tapi bagi seorang bohsia...mana harga mereka?itu satu persoalan dan tamparan bagi yang terasa..
'

Pedih bagi aku kerana melihat ia berlaku di depan mataku sendiri...datang ke ibu kota untuk melihat keindahan pembagunan sejati namum apa yang nampak adalah bangkai kotor yang menghiasi lorong-lorong lampu neon berwarna merah di KUALA LUMPUR....

Apa erti pembagunan mapan sebenarnya pun aku tak megerti.. jika perkara jijik ini masih menjalar manjadi nasib seperti bangkai gajah yang tak dapat ditutup lagi....apakah tangisan para pejuang kemnerdekaan ingin melihat nasib negara yang diperjuangkan membangun secara songsang..ingatlah...kita adalah negara majmuk..

Mana pergi artikel 3 dalam perlembagaan menyatakan kita mengamalkan agama islam sebagai agama persekutuan..namun apalah guna ditulis didalam perlembagaan hanya untuk hiasan perlembagaan tapi tidak seiring dengan apa yang diperjuaangkan...


Aku bukanlah si bijak pandai yang sering melontarkan pandangan bijak..namun dari lensa mataku sudah aku gambarkan dalam nota kudus dariku untuk pada sesiapa yang masih mencari erti PROF SEJATI...aku cintakan bangsa..agama dan negaraku kerana itu aku masih mempunyai kudrat untuk menulis bagi kesedaran semua..salam SEANTERO MALAYSIA..!!!


Nota kudus dari PROF_MUSOLINI





14 comments:

  1. nazmizulkifli on January 11, 2010 at 11:41 PM

    huhuhuhuhu......post kali nie memang best....xsilap aku da 38 kali brickfield kne serbu huhuhuuuhu...aku rase pihak berkuase tido nie...xpun da kne suap ngan nasi briani hehehehehe......xlayak pun di gelar sbg negara islam....btul x...huhuuuhu...

     
  2. profnotetree on January 11, 2010 at 11:44 PM

    haah.. dah 38 kali.. tapi besok still ada lagi.. premis baru.. lagi meriah pulak lampu dia..

    xtau la.. drang serbu just nak cukupkn report tahunn ke apa.. Malaysia.. You.. in trouble..!!!

     
  3. mie on January 12, 2010 at 1:40 AM

    hmmm....
    ssh juga skrg ni...
    bila kena serbu, stop sekejap..
    then, bleh continue balik...
    malyasia oh tanah air ku!!!
    isk isk isk...

     
  4. profnotetree on January 12, 2010 at 1:49 AM

    tapi yang peliknye.. kat situ polis lalu lalang siap ada balai polis bergerak kurang 200meter.. dari kawasn tu.. hurm,, saya rasa pelik malaysia ada the such thing.. hairan dan jadi satu question mark..??

     
  5. ~0~ on January 12, 2010 at 8:52 AM

    hurm...susah untuk dibendung...sebab biasa di sebalik kegiatan ni ada org besar2 tersembunyi....

     
  6. profnotetree on January 12, 2010 at 10:38 AM

    hurm tulah bila rasuah berleluasa.. tapi samai bila nak barakn bendni terus mencemar nama negara yang berstatus negara islam..??

     
  7. zella on January 12, 2010 at 11:08 AM

    erm...
    prnah la jugak lalu kat brickfield ni...tmpat tu semacam je...
    hotel murah2 pun berlambak
    xhairan lah benda2 mcm ni ade kn...

    maybe kene serbu jap,tutup then msti buka balik kn...

     
  8. Mr Kamikaze on January 13, 2010 at 7:10 PM

    Perkara cam nie ntah bila akan selesai...nama jer kita nie negara Islam..tp undang tak sepenuhnya ikiut undang2 Islam..

     
  9. profnotetree on January 13, 2010 at 7:23 PM

    tahu takpa...negara islam..perlembagaan menjadikan kita negara islam..but mana pengisian nya

     
  10. newsaekib on January 14, 2010 at 4:38 AM

    ini bukan masaalah tido..tapi ketua polis negara tu,tak berguna

     
  11. profnotetree on January 14, 2010 at 5:34 AM

    seperti yang saudara ishk hashim cakap...keadaan kita yang perjuangkn benda2 mcmni umpama ditelan mati mak.. diluah mati bapak.. tapi takkan kita nak dok diam je.. sampai bila..??

    Itu satu tanda tanya yang sukar di kupas.. takkan dalam malaysiani takda pihak yang berani tampil ke depan untuk atasi masalh ini.. ???

     
  12. maisyara pot! pot! on January 14, 2010 at 6:31 AM

    ney ar manusia akhir zaman.. PM ta wt ape ke??? dok diam je la uh.. huhu..

    smue na duit2! na negara maju kunun.. cmney ar kowt dowg na maju! hahaha... perdagangan terlaris! agak2 polis join sekaki kowt.. hahaha..

    *rosak negara den! adoyai..

     
  13. profnotetree on January 14, 2010 at 4:53 PM

    korang tahu takpa...aku dah letih tengok semua ni..macam2 leh berlaku..penyelesaian ada ..tapi kenapa jdi macam ni

     
  14. Uruchimaru @ kf on January 18, 2010 at 11:42 AM

    betul jugak tue !

     
Bookmark and Share

Followers


ShoutMix chat widget
Creative Commons License