Bunkface...GreenDay Malaysia..

by profnotetree | 7:56 PM in |

Share



 Nilah muka-muka bebudak bunkface

Ni aku ada satu hot story..memang hot..orang melayu kata cerita panas....weeeee...korang penah dengar band indie yang mengelarkan diri dorang Bunkface....bebudak baru nak up ni ngah ngetop di seluruh nusantara dan antartika dengan lagu through the window..alah yang dalam iklan TM..TM tu apa? laaa...TM tu Telekom Malaysia lor...aduyai...

kenapa aku nak sangat wat entry pasal Bunkface ni..it is because..they are my orang kampung...bebudak Bunkface ni come from andalas. klang..and selalu time sekolah dulu didapati mencapap di SMK andalas... itu  time aku zaman sekolah-sekolah dulu la.. ..aku dengar nakal2 gak bebudak ni..tapi takpa..sekarang dah ngetop..apa peduli apa yang jadi masa dorang sekolah..

Diorang ni start berjinak-jinak ngan muzik sejak dari dalam perut lagi..dorang gak penah masuk battle of the band...masa tu gak first time diorang masuk magazine n famous kat rancangan autoblast....bebudak ni dapat nama Bunkface dari drummer dorang BIAWAK...eh silap BIAK r.. then diorang terus membiak dengan nama ni sampai skrang...heheheh..joke skit..

Masa tahun 2005 dorang ada 4 orang..and si SAM as lead singer n guitar..dan di follow ngan mamat nama BIAK...YOUK n PAAN..but aku slalu nampak 3 orang j.e... lagi sorang mana ttah..hemm...

kenapa aku cakap dorang ni macam GREENDAY..korang perasaan tak konsep dan sora dorang mcm GREENDAY..lagi-lagi lagu baru dorang ni..through my window..pergh..aku punya minat lagu ni...lagu silly lily tu aku layan..aku ingat group baru dari UK ke US ke..but the miracle  it come from MALAYSIA..bangga siot..klu aku ada modal aku dah make over group ni sampai leh top kat mtv..hahahaha...

Style diorang pun sebijik macam budak GREENDAY..maybe bebudak ni slalu online ngan GREENDAY kat facebook kot hohoho..tu yang sama konsep..hahahahh....anyway keep it up BUNKFACE...aku tak kata korang klon mana-mana....just aku banga korang dah sama level ngan band oversea...

aku harap band2 lain dapat ikut cam dorang ni..ngetop dengan ada styles...baru kita leh bangga dengan industri muzik kita..well aku masih teringat masa aku search lirik silly lilly...aku ingat kuar r nama group sum41 or GREENDAY.. last2 BUNKFACE...aku ingat BUMPFACE..lol... hahaha..whatever r..yang penting best.. so ada komen pasal BUNKFACE..layan...

Sesapa yang tak pernah layan lagu bunckface yang tengah top ni meh layan

14 comments:

  1. rizputra7 on December 23, 2009 at 8:19 PM

    bunkface best....hohohoh

     
  2. profnotetree on December 23, 2009 at 8:34 PM

    hahaha... orang kampung gua..
    bebudakni slalu lepak kat bukit tinggi...

     
  3. Atiqah on December 23, 2009 at 8:37 PM

    hoho dlu pun igt silly lilly tu band overseas nye lagu..
    ok la band ni..yg best lagu English die mcm band overseas..suara pun power

     
  4. profnotetree on December 23, 2009 at 8:47 PM

    uhuhuhu....aku pun ingat dorang band oversea..tapi aku rasa dorang perform sebelah GREENDAY pun xdahal...poweerr lorr

     
  5. izzahfarhana on December 25, 2009 at 5:01 PM

    ha ah cam greenday.hehe bukit tinggi?bukit tinggi dkat klang tu ke?yg ade jusco tu?hahaha

     
  6. profnotetree on December 25, 2009 at 6:40 PM

    huhu... yelah...
    bukit tinggi Klang...
    budak2ni budak kelang...

     
  7. the baloney on December 25, 2009 at 7:45 PM

    tak minat sgt ar dorg..hehe..but okay la..cm ada kelainan gak kan?

     
  8. profnotetree on December 26, 2009 at 4:51 AM

    hish...chocalate..mesti minat..dorang best..gempak..funky n gilos...hahaha

     
  9. Wan Ssei on December 27, 2009 at 9:51 PM

    ha'a..ramai ckp sore cam greenday.....

     
  10. Wan Ssei on December 27, 2009 at 9:53 PM

    layan indie,kne r pki baju indie gak...eheh

    http://indietee.blogspot.com/

     
  11. profnotetree on December 27, 2009 at 10:02 PM

    yup... band indie tengah ngetop..

     
  12. Ema Teddy on December 29, 2009 at 1:24 PM

    wah...bunkface mmg besh..sy suke..diaorg ni mcm uniks sket dr band2 yg ade kt malaysia nih..

     
  13. profnotetree on December 29, 2009 at 1:40 PM

    haah... bunkface terbaik...

     
  14. Unknown on July 8, 2013 at 2:13 AM

    dont compare green day with them,you know what is green day actually,dont shame green day pls,and shut the fuck up,green day punya history pun tak tau nak macam green day pulak,ko orang dengar lagu 21 guns je pastu nak kata dia orang ni macam green day,come meet me in real life i will tell you what is real green day.

     
Bookmark and Share

Followers


ShoutMix chat widget
Creative Commons License