5 skill wajib dimiliki oleh lelaki

by sazali yusof | 9:24 PM in |

Share


Akulah Arjuna......aaaaaa...

Hai... kalau entry sebelum ini saya tujukan khas untuk kaum wanita... tetapi pada entry ini sebaliknya ditujukan khas buat kaum lelaki... Sang arjuna atau dengan lebih popularnya lelaki diturunkan dimuka bumi ini  adalah  untuk menjadi khalifah dan pemimpim.


So.. sikap gentelman adalah antara sikap yang perlu ada pada seorang lelaki untuk menambat hati wanita.. Akan tetapi itu sahaja masih tidak mencukupi... di bawah ini ada beberapa skill yang wajib dimiliki oleh seorang lelaki untuk mendapat title sang arjuna yang gentleman...



Kemahiran bertarung


Martial art atau skill bertarung adalah satu skill yang boleh dikatakan amat penting bagi lelaki.. lelaki ditugaskan untuk menjaga kaum wanita..
 

contohnya.. bila anda berjalan dengan kekasih anda.. mereka berasa selamat disisi anda kerana sidia tau anda mempunyai kebolehan untuk menyelamatkan sidia jika berlakunya sesuatu perkara yang tidak diingini...

Bagi yang merasakan diri itu lemah dan tidak mempunyai apa-apa skill mempertahankan diri tu... cuba-cubalah belajar seni mempertahankan diri.. sekurang-kurangnya anda berani berdepan dengan sesiapapun jika mereka mengancam girlfriend anda dan diri anda sendiri..



kemahiran bermain muzik

Ada sesetengah wanita amat mengemari lelaki yang pandai bermain muzik.. gitar adalah antara alat muzik yang wajib dipelajari oleh lelaki.. seorang lelaki sekurang-kurangnya mesti tahu untuk menggunakan satu alat muzik...

Jika anda mempunyai kemahiran ini anda bukan sahaja dapat menghiburkan sidia..
malah anda mampu menghiburkan orang lain dan diri sendiri...
bukankah romantik jika anda memetik gitar sambil menyanyi ketika hari jadi orang yang tersayang... mesti sidia tidak dapat melupakan saat-saat romantis itu..

kepada sesiapa yang langsung tidak mempunyai kemahiran ini.. better anda belajar... kalau tak gitar drum.. dan kalau x boleh jugak main kompang pun jadi lah ye...



Kemahiran memandu

Ini adalah skill yang paling hampeh dan low rangking sekali yang perlu anda ada..
skill memandu.. jika seorang lelaki tidak pandai memandu kenderaan adalah berasa janggal dan pelik... lain lah jika seseorang itu mempunyai masalah seperti masalah penglihatan dan fobia...

selalunya jika anda berdating dengan teman istimewa anda.. sudah semestinya anda yang perlu memandu.. lainlah kalau situasi seperti anda menaiki kereta gf anda dan dia tidak suka orang lain menyentuh stering kereta sidia.. yang itu masih boleh dimaafkan..
Seorang lelaki sekurang-kurangnya tahu dan mempunyai lesen motor... dan tidak gentelman lah seorang lelaki itu tidak tahu memandu kenderaan ..



PR ataupun Public Relation

Selalunya dalam business saja yang ada PR.. tapi tak taulah pulak dalam percintaan pun kena ada PR kan...

Maksud PR yang saya tekankan adalah kebolehan dan skill bercakap.. contohnya... ketika si dia menjemput anda kerumah orang tuanya.. anda semestinya pandai menggunakan PR untuk menawan hati orang tuanya dan ahli keluarga sidia..

Jaganlah anda secara tiba-tiba menjadi pemalu dan berdiam diri shaja.. kang tak pasal-pasal kena reject padan muka.. hoohoho...
jangan biarkan teman anda atau sidia yang memonopoli perbualan... So.. PR jug adalah salah satu skill yang anda perlu ada untuk menjadi sang arjuna yang sejati...



Pandai berjenaka

Ini adalah salah satau skill tambahan yang perlu anda ada... seorang lelaki sekurang-kurangnya pandai membuat lawak.. kerana adakala ketika sesuatu perbualan yang membosankan bersama teman anda anda mampu mengubahnya dengan jenaka-jenaka kecil...

Tetapi AWAS!! loya buruk bukanlah satu jenaka.. berjenaka biarlah berpada-pada jangan sampai orang rasa tidak selesa dan menyampah pula ya...


So... kepada sesiapa di luar sana yang mengaku diri itu sang arjuna atau lelaki... anda sekurang-kurangnya mempunyai salah satu skill-skill di atas.. hohoh0... sekadar guraun dan jangan ambil hati ye... saya yakin dan pasti setap lelaki semestinya mempunyai skill-skill berikut...

Salam seantero Malaysia... Jadilah seorang arjuna yang sejati dan gentleman... Bye-bye and sila komen ya... TQ








13 comments:

  1. joegrimjow on December 22, 2009 at 9:35 PM

    ku pandai memasak
    kirte lebih la ni
    lalala~

     
  2. profnotetree on December 22, 2009 at 9:41 PM

    haha... itu adalah bonus bro..
    kredit untuk bro joegrimjow

     
  3. ocha on December 22, 2009 at 10:00 PM

    ermm..btul2..semua ciri2 tu sgt pnting...=D...compem pmpuan xkn cri lain..hehe

     
  4. touyakaruma on December 22, 2009 at 10:06 PM

    kena kumpul point-point nie

     
  5. profnotetree on December 22, 2009 at 10:10 PM

    ha... lagi2 yang ke 4 tu... takut kne reject dgn bakal mentua kih..kih..kih

     
  6. ieQa sWetLuv on December 22, 2009 at 10:39 PM

    semua skill di atas memang mnjadi tumpuan para wanita.. tp alangkah lengkapnya seorg L jika agama menjadi pengukuh diri =)

     
  7. profnotetree on December 22, 2009 at 10:47 PM

    tq to cik ieqa..
    memg betul tu.. agama yang no satu.. yang ni just tambahan je..

    bagi kaum sejenis ku... mar smua kita dengar nasihat cik ieqa yeh

     
  8. kk on December 28, 2009 at 2:00 PM

    ohh lelaki idaman
    O_O ---> muka teruja.hehe

     
  9. profnotetree on December 28, 2009 at 2:28 PM

    heh..hehe..heh.. (T_T) terharu...

     
  10. Qismina on December 30, 2009 at 3:58 AM

    pandai nyanyi??? ku suka yg pndai nyanyi dn tk malu2 nk nyanyi tuk aku.. huhuuhu...

     
  11. profnotetree on December 30, 2009 at 4:06 AM

    hahaha.. meh sini prof nyanyikan..
    pilih je lagu apa nak..

     
  12. yus_ucha87 on January 3, 2010 at 2:05 PM

    hah...ak suka yg 1 2 3 py skills....1-teringat time ak kua dgn ex bf ak...emm..dia pandi silat...bl kua dgn dia x rs takut lgsung...skunk dia da xdew...krn telah kembali kerahmatullah....al-fatihah... 2-skill main muzik ni mmg bagus...ak penh jatuh hati pd orunk yg ak x tgk muka dia lg tau..dsebabkan dia slalu sd voice call n nyanyi lg smpi main guitar..fuhh...cair trus...hahaha...mmg bodoh!...3-wah...ak sk sgt tgk cr lelaki tuka gear...ntahla...steady...ak tuka gear, rsnye bley tercabut gear 2...padahal senang jew....huhu...

     
  13. profnotetree on January 4, 2010 at 1:42 AM

    huh.. mcm penah dgar je pengalaman yus tu.. tapi dmana ekh.. lol

     
Bookmark and Share

Followers


ShoutMix chat widget
Creative Commons License